Vyhledávání na webu

Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Lepší vztahy ve třídě

Lepší vztahy ve třídě



Moravskoslezský kraj

Moravskoslezský kraj poskytl dotace na podporu aktivit v oblasti prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže pro školní rok 2022/2023 a v tomto projektu pokračujeme i ve školním roce 2023/2024.

Díky projektu proškolíme pedagogy naší školy v práci s dlouhodobými edukačně-preventivními programy pro 1. stupeň ZŠ zaměřující se na témata předcházení a zvládání agrese a také přijímání a zvládání jinakosti mezi dětmi.

Preventivní program: Dobronauti

Moravskoslezský kraj poskytl dotace na podporu aktivit v oblasti prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže pro školní rok 2022/2023. Díky dotaci jsme mohli na naší škole rozjet program primární prevence DOBRONAUTI: „Zpátky v čase" a „Hvězdný tým". Byli proškoleni pedagogové naší školy v práci s dlouhodobými edukačně-preventivními programy pro 1. stupeň ZŠ zaměřující se na témata předcházení a zvládání agrese a také přijímání a zvládání jinakosti mezi dětmi.

  • S programem DOBRONAUTI: Zpátky v čase se děti ze 3.-5. tříd základních škol naučily dobře a samostatně řešit trable ve třídě. Děti začaly více přemýšlet nad svým jednáním. Někteří si uvědomili rizika, která dřív neviděli a budou opatrnější v jednání nebo získali větší jistotu, že zvládnou zakročit a pomoci v řešení konfliktů. Děti se naučily stavět na svých silných stránkách a získaly tak důvěru ve vlastní schopnosti, pod bezpečným vedením průvodce se naučily samostatnosti a rozhodnosti.
  • S programem DOBRONAUTI: Hvězdný tým se děti 2.-5. tříd naučily více pochopit sebe i druhé. Naučily se respektovat odlišnosti a probudit v nich zájem jeden o druhého, více se chápat a respektovat bez předsudků a odsuzování. Pochopili odlišnosti v chování a v potřebách ostatních vrstevníků. Díky programu děti podpořily svou všímavost a empatii ke spolužákům.

Formou hry se z dětí stávaly agenti 008, kteří se učily správně reagovat na konflikty, agrese a odlišnosti, dokázaly vybírat správné rady, které vedou k zdárnému vyřešení dané situace. Dětem se hra líbila, byly nadšeni, když se jim jednotlivé mise podařilo úspěšně zvládnout a chtěly pokračovat. Formou formativního hodnocení se vyjadřovaly k úspěšnosti preventivního programu.

O projektu (PDF)