Činnost kabinetů

Český jazyk


Znalost mateřského jazyka, ale i psaný a mluvený projev je vizitkou každého člověka.


Anglický jazyk

Německý jazyk

 Němčina se učí většinou v kmenových třídách v osmém a devátém ročníku.

Proč se učit němčinu?

A tím to nekončí, účastníme se mnoha dalších aktivit.

Matematika

Fyzika

Chemie

je vyučována dvě hodiny týdně v osmém a devátém ročníku

zaměřuje se nejen na stavbu a složení látek, ale také na získání praktických dovedností s laboratorním náčiním a praktické ověření teoretických znalostí v praxi

výuka probíhá pravidelně v chemické učebně

součástí hodin jsou chemické pokusy, laboratorní práce či samostatné projekty, popřípadě vlastní prezentace učiva v elektronické podobě

Informatika

Dějepis

"To je život," povzdechla si historie, učitelka života, "každý rok učit podle nových osnov.“

Gabriel Laub česko-polský esejista a aforista židovského původu


Výuka dějepisu a zejména soudobých dějin je důležitou součástí vzdělávání žáků na naší škole.

Jeho hlavním posláním je kultivace historického vědomí žáků a uchování kontinuity historické paměti, především ve smyslu předávání historické zkušenosti. Důležité je zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj společnosti a promítly se do obrazu naší současnosti.

Důraz je kladen především na dějiny 19. a 20. století, kde leží kořeny většiny současných společenských jevů.

Pravidelně jsou zařazovány projektové dny, které se vztahují k významným milníkům našich i evropských dějin např. Zrod Hlučínska, Výročí sametová revoluce, Československé století,  Muzejní výstava, Den Leonarda da Vinciho aj. 

Součástí výuky jsou dlouhodobé pravidelné projekty exkurse a historická divadelní představení.  Například  Holokaust - řetězení zla, projekt je zakončen návštěvou koncentračního tábora v Osvětimi a Březince, žáci zde mají možnost zamyslet se nad důsledky pasivity a lhostejnosti vůči utiskování jiných a lépe porozumí důsledkům rasismu, antisemitismu a stereotypů nejen v minulosti, ale i v dnešní vypjaté době, Poznáváme Prahu aneb Královskou cestou na Pražský hrad aj. 

Žáci jsou vedeni k poznání, že historie není jen uzavřenou minulostí ani shlukem faktů a definitivních závěrů, ale je kladením otázek, jimiž se současnost prostřednictvím minulosti ptá po svém vlastním charakteru a své možné budoucnosti.

Výuka kultivuje historické vědomí žáků (především v dějinách 20. století), a tím je učí hlouběji rozumět jejich současnosti, učí je uvědomovat si vlastní identitu, kriticky myslet, nenechat se manipulovat a co nejvíce porozumět světu, v němž žijí.

Obecné historické problémy jsou konkretizovány důrazem na regionální dějiny. Jsme přesvědčeni, že žáci by se měli seznámit s historií místa, kde žijí, neboť tak rozvijí vztah nejen k regionu, ale k celé komunitě. S ohledem na posilování regionální identity našich žáků byla uzavřena dlouhodobá spolupráce s Muzeem Hlučínska v rámci níž proběhnou pravidelné projektové dny zaměřené na poznávání historie nejen Kravař, ale celého našeho kraje.

Přírodopis

Zeměpis

               „Hic sunt leones“

Hudební výchova

Kdo chce pochopit hudbu, nepotřebuje ani tak sluch, jako srdce.         (Q.F.Horatius)


-      výuka probíhá v moderně vybavené učebně s interaktivní tabulí,             keramickou tabulí s notovou osnovou, kvalitními reproduktory, klavírem a   dalšími hudebními pomůckami (př. boomwhakers, buben djembe…)

-      v hudební výchově jde o to, aby žáci získali k hudbě vztah, uměli se   zorientovat ve vážné i moderní , zažili aktivní poslech, zazpívali si, rytmizovali,   dověděli se něco o dějinách

-      tato výchova poskytuje prostor pro rozvoj osobnosti a pozitivně ovlivňuje   celkový kognitivní vývoj dětí

 

        Náplň vyučovacích hodin:

                      6. a 7. ročník – hudební formy a hudební nauka

                      8. a 9. ročník -  světové a  české dějiny hudby

Pracovní činnost

„Kreativní předmět, kde se naučíte nejen manuální zručnosti, ale i základům pro budoucí život na vlastní noze.“

Předmět se vyučuje v 6. a 7. ročníku a skládá se z pěstitelských prací, dílen a kurzu vaření 

Výchova k občanství a ke zdraví

„Neptej se, co může udělat Tvůj stát pro Tebe. Ptej se, co můžeš Ty udělat pro svou zemi.“

J. F. Kennedy

V šesté třídě se seznamujeme s naší vlastí, vytváříme plakáty o světových Češích a poznáváme taky naše město Kravaře. V sedmých třídách se učíme spolupracovat, když vytváříme politické strany, kampaň i samotné volby.  V osmičkách se více věnujeme sobě samým, hledáme své cíle a přemýšlíme, jaké hodnoty nás oslovují, snažíme se pečovat o svou duši, ale učíme se znát i své tělo v rámci sexuální výchovy. Deváťáci se učí základům finanční gramotnosti, vytvářejí své podnikatelské plány, nebo se zamýšlejí nad riziky závislostí, které nás v dnešním světe obklopují.

“Chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se oni chovali k Tobě.”

Výtvarná výchova

Hlavním cílem hodin výtvarné výchovy je podnítit v dětech zájem o umění, aby rozvíjely své estetické cítění a probudily v sobě fantazii a tvořivost.

Tělesná výchova

Nemálo úsilí a finančních prostředků vkládá stát do pohybových aktivit všech dětí. Také na naší škole, vědomi si stále větší pasivity naší mladé generace, chceme nabídnout dětem naší školy pestrou škálu pohybových aktivit a sportů a to nejen v hodinách Tv, ale také v jejich volném čase.